Selasa, 26 Agustus 2014

e till att din annons

Det är mycket viktigt att komma ihåg vissa viktiga punkter som leder till en framgångsrik tv-reklam. Här är några tips.

Skriva skriptet i en TV-reklam
Under en TV-reklam har du fått en mycket begränsad tidsram för att fånga din publik och du måste få ut ditt budskap snabbt. Därför, för att fånga dina potentiella kundens uppmärksamhet är det viktigt att du använder korta slagkraftiga meningar. Långa meningar kan göra kunden lös intresset för din kommersiella.

Ljud och video måste matcha i en TV-reklam
När du skriver din kommersiella, en viktig punkt som du måste se , är att din ljud och video gör match. När du pratar om nya bilmodeller anländer, vill du inte att se video innevarande års make. Därför måste du slå samman dina ljud och video för att skapa ett kraftfullt säljverktyg.

Sätt folk i din TV Commercial
Människor relaterar till andra människor. Därför att sätta människor i din kommersiella kan hjälpa dra mer målgrupp än reklamfilmer utan människor. För att undvika din kommersiella look Lucas, är det viktigt att du får dessa människor gör något som rör din verksamhet.

Radio är en prisvärd reklammedium som kan nå en bred publik. Följande är nycklarna för att bidra till att öka dina chanser att få en lyckad radioannonskampanj.

Frekvens av annonser
Frequency avser hur många gånger din annons sändes i en kort tid. En radioreklam behöver luftas flera gånger innan det får uppmärksamhet av lyssnaren. Därför kör din kommersiella gång i veckan under en månad inte kommer att vara tillräckligt. Hellre en kommersiell som sändes flera gånger på en dag har en bättre chans att nå lyssnaren än en kommersiell som bara vädras ett par gånger i veckan.

Målgrupp
För varje annons du skapar, är det mycket viktigt att du måste känna din målgrupp. Reklam ditt västra redskap lagra på ett land station vettigt. Reklam en tonåring klädaffär på samma station inte.

Följ en bestämd process när reklam. Gör först en lista över radiostationer i din marknad. Lyssna till var och en att identifiera din egen målgrupp. Det är mycket viktigt att du förstår vilken typ av lyssnare kommer att trimma in och är de en potentiell kund för din produkt eller tjänst?

Producera din Kommersiell
Till skillnad från tv-reklam, är produktionen enklare för radioreklam. Allt du behöver är ett script och röst talang. Men det betyder inte att du bara ska stämpla något tillsammans. I detta fall är din kopia inte förlita sig på några visuella så det är viktigt att du fånga lyssnarens uppmärksamhet från början. Detta innebär att det exemplar måste vara kristallklart och inte muddied genom att försöka vara cutesy i tonhöjd.

Kom ihåg att frekvensen är nyckeln så se till att din annons träffar märket och kommer att få konsumentens uppmärksamhet första gången. Forskning visar att det tar några gånger innan konsumenten verkligen får vad ditt företag handlar om. Det är viktigt att din annons sticker ut och förmedlar ditt budskap gång på gång.

priser
Kostnaderna är mycket billigare och därmed dra nytta av de låga annonspriser för radio. Annons priser är på uppgång men kostnaderna är fortfarande billigare än visuella medier som TV. Använd din förhandlingsförmåga för att få en bra affär på en annons bunt. Ju fler annonser som du köper, desto bättre priser du kommer att kunna få.

Innan du tar steget in i radioreklam, ta reda på om du är redo för radio och om din produkt eller tjänst är apt för din målgrupp

Tidak ada komentar:

Posting Komentar